APPOINTMENTS by Vården.se

Modernisera patientresan, få mer vårdtid


Hantering av tider och bokningar, på vårdgivarens egna hemsida

Minska administrationen i verksamheten, få mer tid till vård
Samla, visualisera och styr tider i ett enda flöde för medarbetarare oavsett antal journalsystem. Basera bokningsflödet på just era affärsregler och krav från olika regioner. Med Appointments kan medarbetarna fokusera på vård, istället för schemaläggning. 

Erbjud patienten en och samma ingång till alla era tidböcker
Genom en modern patientupplevelse minskar tiden ni behöver lägga på samtal och ombokningar. Låt patienten göra jobbet och samtidigt få en känsla av delaktighet och kontroll. Det intuitiva och användarvänliga gränssnittet ökar konvertering och patientnöjdhet.

En ingång, flera journalsystem
Gör komplexiteten med flera journalsystem enkel. Samla flödena i ett system.
Minska admin
Förenkla tid- och bokningshantering både internt och mot patienter - så ni får mer tid till vård.
Samla & visualisera
Ge ett enkelt och enhetligt intryck gentemot patienter, oavsett ärendetyp, och skapa en modernare patientresa.
Bli mer digifysisk
Med ett modernt användar-gränssnitt blir påbörjade bokningar genomförda bokningar.

Boka en demo

Fyll i en intresseanmälan så visar vi fördelarna med Appointments
image 39

Skapad för att anpassas till er verksamhet

  • Appointments by Vården.se  är en helt fristående tjänst som läggs till på er egen hemsida - inte en mobilapp

  • Vår teknik, er design - VårdenOnSite funkar som en förlängning av er verksamhet. Anpassa utseendet till att matcha ert varumärke och sömlöst passa in på er hemsida.

  • Ett snyggt och enkelt gränssnitt skapar en bra upplevelse och
    ökar cha
    nserna för bra omdömen och återkommande patienter

  • Med en modern och välfungerande produkt ökar ni konverteringsgraden genom att göra det lätt för patienter att slutföra påbörjade bokningar.

Känner ni igen er i vårdlogistiken?

Vi har samlat välkända problem som våra kunder har i sina verksamheter. 

Administration av tider tar för mycket tid

Tid som bör läggas på vård läggs istället på att flytta och administrera tider i ett eller flera journalsystem. 

Patienter påbörjar en bokning men avbryter

På grund av att gränssnittet inte är tillräckligt tydligt, modernt eller användarcentrerat finns risk att patienter inte slutför påbörjade bokningar.

Hantering av flera patientflöden är krångligt

Beroende på om det är regionala-, privata- eller försäkringsärenden, ofta alla tre, ser hanteringen väldigt olika ut. Det saknas ett enkelt sätt att hantera olika flöden. 

Benämning på tjänster är onödigt svåra

Benämningar på vårdtjänster och behandlingar i era journalsystem är anpassade för vårdgivare, inte patienter, och när patienter inte förstår tenderar de att avbryta bokningar.

Upp till 25 % mindre tid på admin

Med Appointments automatiseras hanteringen av tider kopplat till olika journalsystem och utövare - ni sätter reglerna. Minska manuell handpåläggning och reducera tiden ni lägger på telefonsamtal och ombokningar.

Mer än 50 % av bokningar avbryts

Bokningsflöden är ofta uppsatta från utövarens perspektiv, är svåra att förstå och välja för patienter. Det resulterar ofta i avbrutna bokningar och patienter som väljer att ringa istället.
image 41

Flera journalsystem - en och samma ingång

  • Oavsett flöde, ärendetyp eller journalsystem kommer användarresan se likadan ut.

  • Forma produkten för att anpassas till er kravställning och era affärsregler. Styr vilka tider som skall finnas tillgängliga för vilka typer av ärenden (ex försäkrings-, privata- och regionala ärenden).

  • Optimera beläggningen - Visa alla tillgängliga tider ur samtliga bokningssystem samtidigt för att både maximera synlighet utan att riskera dubbelbokningar.

Integrationer med marknadens journalsystem

Journalsystem nov 23_

32 % högre konvertering

Tydlig och patientcentrerad design med kurerat information genom varje steg i bokningsflödet gör initierade bokningar till genomförda bokningar. Det effektiviserar beläggningen och minskar inkommande telefonsamtal.

Baserad på 10 års erfarenhet av hur människor söker och bokar vård online

Full kontroll på din patient-ROI

Vårdgivare som använder digital marknadsföring kan följa varje ny patient och få full koll på kostnad och värde.

Visa upp alla era kliniker

  • Visa upp hela ert utbud av verksamheter och kliniker

  • Välj vilka tjänster som skall finnas till varje enskild klinik,
    de behöver inte vara samma för alla kliniker.
image 45
image 41-1

Välj utövare - vid rätt tillfälle i bokningsflödet

  • Möjlighet för patienter att själva välja utövare, på så vis ger ni dem en större känsla av delaktighet och kontroll över sin vård

  • Patienten behöver inte välja utövare förrän det är relevant, här kan de enkelt se både utövare och tillgänglighet i samma steg

  • Inte ett tvingande moment att välja utövare, utan helt valfritt 

  • Diskret utformning av knappen för att inte uppmana patienter att planlöst klicka igenom samtliga utövare som en del av bokningen

Gör Appointments till er egen

  • Se till att VårdenOnSite blir er egen produkt genom att visa er logga tillsammans med färger och typsnitt av ert val.
Customize

3 enkla steg - Så funkar det!

1
Bestäm utbud
Specificera vilka kliniker, tjänster och utövare som ni vill koppla på
2
Kravställ affärsregler
Bestäm vilka typer av ärenden ni vill hantera och inte samt vilka tider som ska finnas tillgängligt till vad
3
Skapa er design
Implementera era egna färger, typsnitt samt namn och logga för att göra Appointments till er egen produkt

Därefter är hela systemet uppsatt och patienter kan börja boka era tjänster enkelt och tryggt med hjälp av Mobilt BankID